Deze Gedenkplek herinnert de bezoeker aan mensen, vaak dierbaren, die aan kanker zijn overleden. De Stichting Nationale Boomfeestdag en Staatsbosbeheer hebben het bos in 1999 aangeboden aan het toen 50-jarige KWF. Nabestaanden hebben de bomen voor het bos rondom de gedenkplek geschonken en geplant.